tisdag 28 februari 2012

parfym, svår nöt (not) att knäcka

det här med parfymer är ju en hel vetenskap..
har världens bästaste dagparfym.. Thinking of you.. hur go´ som helst.. passar perfekt på jobbet eftersom den är lätt och så.. meen.. jag vill ha en "tyngre" kvällsparfym.. så här sitter jag och sniffar, och blir inte klok på det.. ingen som vill komma hit och sniffa??

Bella Belara på vänster handled och Elige på höger.. (pga mitt underbart perfekta minne har jag antecknat i händerna vilken som är var)
tyckte inte om någon av dem vid första luktningen, precis direkt när jag sprutat på dem..(varför låter det alltid konstigt när man använder ordet spruta?),, efter några minuter luktade Bellan bäst, Elige nästan illa.. (topnoterna) nu sitter jag och sniffar deras mellannoter (hjärtnoter), den lukten man ska gå efter, som kommer efter typ 20 minuter och sedan håller i en timma.. nu luktar Elige bäst.. och Bella nästan ingenting..
egentligen ska jag ju vänta och se hur basnoterna känns.. men de kommer ju inte förens efter minst 2 timmar, så om en timma typ, får se om jag är vaken då..

L hade hört att man ska slicka på handleden (eller där man satt parfymen) ((vilket nästan bara kan bli handleden om man ska nå med tungan)) när doften gått över till hjärtnot, om det smakar illa är det fel doft för dig, smakar det ingenting är det en bra doft.. får väl göra det då..
(*slickar och slickar*)((också ett ord som låter konstigt utan ett sammanhang))
ingen av dem smakar någonting, eller jo lite men inte illa,
jaha nu har jag kanske slickat bort parfymen, ska jag behöva spraya på på nytt och vänta till typ halv ett??
näe jag får väl ha det som kvällsnöje.. att testa ut rätt parfym..
-den rätte för Jonsson- tänker mig det lite som den rätte för Rosing dokusåpa för parfymer.. hua mig vilka intriger det kan bli där.. haha.. säg till om ni vill ha daglig rapport..

nu blire schlafen för Jonsson .. god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar