torsdag 16 februari 2012

du får ingen mat, nej! du får ingen mat, nej! du får ingen mat för du ska BANTA

har fortfarande vissa Hitta Nemo-relaterade hjärnskador kvar sen i fredags.. =)

men på tal om banta.. himskanst poppis tydligen, iaf om man ska tro allas statusuppdateringar på FB..
visst, man mår bättre om man tränar, äter nyttigt osv.. men helskotta vad folk stirrar sig blinda på vad vågen visar..

"åh nej jag har gått upp 300g sen igårkväll.."

"varför har jag bara gått ner 600g denna veckan?"

SERIÖST! visst kan man hålla koll på vad man väger, men att räkna i gram.. byt trosor, sätt dig och skit, spy upp äpplet du nyss åt.. äpplen innehåller visserligen inga points, men vad fan..
VAKTAT VATTEN KOKAR ALDRIG
det är fan värt att tänka på.. väg dig bara en tiondel så ofta som nu, typ var tredje dag med andra ord, så ska du se att det nog känns bättre..

detta är kanske helt fel av mig att skriva eftersom jag just denna eftermiddag kört stenhårt på ostbågedieten.. och dessutom aldrig väger mig, för det är oväsentligt för mig, jag märker liksom på kläder och sånt om jag gått upp eller ner.. sitter vantarna tightare på måndag än idag ja då var inte ostbågedieten nån bra idé..
skämt åsido, ta ett måttband och mät om du vill ha koll..


fridens!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar