söndag 12 februari 2012

here we go again

Nu är det söndag igen.. Lalalala lalala (sjunger en liten trudelutt för er, och jag vet att ni njuter av att höra min ljuva stämma)

Sist jag skrev var några dagar sen så att ni längtat är helt förståeligt, men jag lever, och verkar även om inte allt dokumenteras här..

Fredag till exempel en Nice dag på många sätt och vis, jobbade på förskolan som ligger alldeles runt hörnet.. Nice att kunna snubbla dit och tillbaka på typ 1,5 minut..
Efter jobbet råkade jag färga håret lite.. Ljusbrunt, skulle det bli, så vi säger att det är det, dock tror jag att det inte finns en enda färgpsykolog i hela Sverige som håller med, men står det att det är så så är det så.. Vi kan ju inte börja tänka själva och ha en annan uppfattning hur som helst.. Det är ju som när bäst före datumet på mjölken har passerat, då är den ju dålig och ska hällas ut, eller?? Så har man ju alltid gjort, speciellt på 1800-talet, fast då fick man ju inte mjölken i tetra pak, så man fick fråga kossan när mjölken ska ut och gå..

Å hej och gå vad jag håller mig till ämnet, inga fler kossor denna helg..
Fredagskvällen bestod i övrigt av fredagsmys med en bra människa, hitta Nemo och ostbågar.. Gött som fasiken..

Lördagen bestod av lite handling i gvd och en snabbvisit av nybliven bilägare.. riktigt tjusig bil måste jag säga.. KING of THE ROAD, helt klart..
efter biltittandet lyxade jag till det med gomat, till mig själv! goodie goodie!

när jag ätit min mat svirade jag om och begav mig till HATTPARTYKALAS! hade lite beslutsångest om vilken hatt jag skulle ha.. tog med mig två stycken, en Che Guevara-mössa med tillhörande peruk.. och en Skottemössa, också den med tillhörande frisyr..
väl på kalaset fick jag hjälp att välja Che Guevara, Skotten lånades ut till ett stycke gosse som kom dit utan huvudbonad (morr haha)

nu är det ju då som sagt söndag.. vaknade tidigt, mådde kanonbra, tog på mig mina fluffiga rosaglittriga tofflor, svävade upp och mötte dagen! inte, jag mådde bra, då, kollade lite film, somnade, en ny film startades och jag gick från nyutslagen ros till överkörd bajskorv..
filmen: FJORTON SUGER
riktigt dålig film över huvudtaget, att det dessutom dricks sprit, öl och cider 80% av filmen och resten består av spyor, och groggblandande gjorde ju inte min baksmälla mer glamorös någonstans.. smuts och fy!!

nåväl nu mår jag mucho betteros.. har matats av min fina Fia.. och snart blire SÅ SKA DET LÅTA! lövli lövli..

nu laddar vi för en ny vecka!!
hare bra everybody!!

fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar