söndag 19 februari 2012

en ytterst personlig fundering

det kanske inte är helt rätt att jämföra melodifestivalen och politik, men jag gör det ändå.. vem ska stoppa mig liksom..?

Sverigedemokraterna,de kom in i regeringen, ALLA hade en åsikt om det (med alla menar jag inte alla men väldigt många).. Svenska folket (en liten del men ändå alldeles för stor del) hade röstat in ett Rasistiskt parti.. (nej de säger att de inte är rasister, men å andra sidan kan jag ju till världens ände försöka hävda att jag inte alls är en bitterfitta, vem tror mig??) då, när de röstats in skulle det naturligtvis skyllas på något, för inte kan väl svennebanan vara så dum så han röstar på SD? det måste vara för att protestera mot de andra partierna.. ETT MISSNÖJESPARTI!! (Egen notering: jo, så dum är svennebanan.. jag har träffat honom.. många gånger)..

igår var det dags för melodifestivalen.. Molly Sandén (<3) och Mattias Andreassen (heter han så?) och flera andra framförde sina bidrag, i TVsoffan på Ängsgatan tyckte vi det var ett klent startfält med bara lugna låtar(eller dåliga).. träder han fram,
MANNEN,
MYTEN,
LEGENDEN (med världens största ego, svårt överdoserad av brun utan sol och solariets största kund)
BJÖRN RANELID (!)

ett skämt? nje det var visst inte det.. han framför sitt bidrag och kommentarerna börjar trilla in på Facebook (och antagligen Twitter och så vidare också)
det blir lite paus underhållning, yada yada yada.. sen RÖSTNINGEN!
åh jösses!
ska vi kalla att ranelid tog sig vidare för en missnöjesröstning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar