lördag 25 augusti 2012

du vet att du är från anderstorp när...

ni vet facebookgruppen, (anderstorp kan ju givetvis bytas ut till den ort du är ifrån)
jag är i alla fall med i anderstorpsgruppen. askul, massor av kul påståenden som stämmer till 100 %
men
det är väldigt många gamla lärare som hängs ut hur som helst, många som inte lever längre men även såna som både lever och har facebook. inte okej är min spontana tanke men vad vet jag, de kanske inte bryr sig alls? jag vet iaf att jag inte skulle vilja det om hundra år när jag gått i pension.. bra minnen och att folk berättar att de hade världens bästa lärare är ju bara kul men det negativa med dem, hmm, jag vet inte..
dessutom borde de där lärarna må ofantligt dåligt psykiskt om de skulle se hur värdelösa de flesta är på att stava, och använda rätt grammatik, dessa, "riktiga vuxna"..
hur kommer svenska språket se ut om några generationer?
ni ser ju bara på mitt inlägg, namn skrivs med versal i början, men det har jag helt oorkat,
men jag är ju inte mer än anderstorpare, det ligger i luften, man ska våldta svenska språket här..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar