fredag 24 oktober 2014

Varför aldrig jag?

Varför får alla andra må dåligt men inte jag? En enda liten önskan från mitt håll,
 -lugn och ro -
Det är så helvetes mycket hela tiden med skola och jobb och allt annat, 24 h/per dygn räcker inte, så julafton, skulle jag inte kunna få en lugn jul? 
NEJ! Josefin får inte ställa krav, sånt gör ju inte hon, hon bara följer med strömmen utan att säga ifrån...
Så när jag försöker förhandla mig ur allt vad julstress heter, alltså fira hemma, DÅ förstår de, eller en, mamma <3 , men istället får hon skit och alla blir ovänner. 

Det är fan inte normalt att må dåligt över julafton när det är TVÅ hela månader kvar! 

Får jag säga upp mig från samhället? Leva i ett hus i skogen och bara sköta mig själv?

- i ett hus i skogens slut 
Liten (nja inte så väldanst kanske) Jossan tittar ut (spanar efter inkräktare)
Om någon smyger mot min port
Då skjuter jag dem fort! -
PANG!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar