lördag 11 oktober 2014

Brillians som tas bort!

Jag blir ganska ofta glad och får upp hoppet för mänskligheten när jag kollar runt på nätet, 12 åringen i Norge som ska gifta sig idag, STRÅLANDE initiativet, att Fejka ett bröllop som låter så bisarrt eftersom det sker här, men alla dessa tusentals flickor i andra länder som utsätts för samma sak, de är inte lika viktiga eller? Vem bestämmer hur mycket en persons liv är värt?
Jag kanske inte helt tycker att alla människor är lika mycket värda, MEN alla föds med samma värde, inte ett penga värde utan nåt mycket större. 
Ett litet barn kan inte få ner sitt eget värde. Däremot vuxna, mördare, pedofiler, folk som gör andra illa över lag, deras värde sjunker i takt med deras gärningar. 
MEN ALLA BARN ÄR LIKA MYCKET VÄRDA oavsett om de är norska, svenska, indier, amerikaner, chilenare, japanska, tunisiska (osv)..
INGET BARN ska tvingasgiftas bort/bli vuxen i för tid. 

L Å T   B A R N   V A R A   B A R N   ! ! !


             (Bilden har jag stulit)

Åter till de norska diamanterna som dragit igång projektet att belysa hur många flickors öde ser ut. Jag hyllar dem, äkta diamanter är vad de är !

Sen då, de *%€~^,€#>#^^|€% (och hundra fula ord till) dumjävlarna som bara läser rubriken och börjar raljera om hur hemskt det är att det händer i Norge, hade det hänt i Norge hade det naturligtvis varit förfärligt men läs hela och hylla och sprid istället initiativet så fler blir medvetna om hur vanligt det är. Min egen högst personliga misstanke är att detta sker i Norge, Sverige Danmark fast självklart i det tysta, vissa kulturer har det tänket, skickar säkert sina flickor till länder där det är är okej, för att sedan ta ev. tillbaka dem när de är lagligt gifta här. 
MEN DETTA ÄR KULTUR SOM SKA STOPPAS, Skyll inte på religion!! 
Vi har lyckats stoppa många olika helt sjuka saker som tidigare var kultur i Sverige. Bränna häxor, förfölja homosexuella osv. 
Detta är små oskyldiga barn i världen år 2014 som fortfarande utsätts för samma slags övergrepp som borde stoppats för flera hundra år sen!!!!

Oj vad jag morrat! Men viktiga saker, fast inlägget skulle handlat om en tampong! Får ta tampongdebatten i ett annat inlägg. 

Trevlig lördag på er, nej några bilde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar