fredag 22 november 2013

Aaaaaatchooooo

Eller lite mer som mina nysningar brukar låta: ichi 
Har nyst jättemycket nu i typ två veckor, alltså mycket för att vara mig. 
Har ju en nysstatistik som cirka tre gånger så hög som normala människors, 
Vad gör Josefin Jonsson då? Jo hon GOOGLAR,
Hittade detta på Wikipedia: 
  • Att nysa betyder att ens fiende nämner ens namn. Att säga prosit avskrämmer oturen.
  • Att råka nysa när man ska gå/åka någonstans betyder otur. Om man stannar några sekunder avskräms oturen.

Räcker det att säga prosit till mig själv eller kan någon spela in ett band till mig som jag kan spela upp vid behov
Behövs det ett prosit per nysning eller räcker det med ett allmänt för alla nysningarna i den omgången (ca 5-6 gånger åt gången)
Om jag ska stanna några sekunder för varje nysning, då kommer jag ju aldrig fram. Gäller det för bilåkande med? 

Nåväl prosit och god natt till mig, ni kanske nöjer er med godnatt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar