torsdag 21 juni 2012

pippi!!

långstrump alltså.. hon är inte så dum hon.. eller?? sätter ord på mina tankar då jag väldanst ofta stöter på människor som ska tvinga i barn mat de inte gillar, har de smakat ärtsoppa tjugo gånger så tror jag inte de kommer gilla det den 21 gången heller.. det blir vara dåligt betingat, se på mig, när jag slapp äta det på några år (från mellanstadiet fram tills nu i våras) så kunde jag faktiskt äta en tallrik ärtsoppa utan att tycka det var grotesktäckligt.. det var bara äckligt och bara vanligt äckligt kan jag tvinga i mig när jag är på jobb..

ur: Pippi Långstrump i Söderhavet

Annika vill inte äta upp sin "goda gröt" och undrar varför hon måste det,

"hur kan du fråga så dumt", sa pippi. "det är klart att du måste äta din goda gröt. för om du inte äter din goda gröt, så kan du inte växa och bli stor och stark. och om du inte blir stor och stark, så orkar du inte tvinga dina barn, när du får några, att äta deras goda gröt. Nej, Annika, det här duger inte. det kommer ju inte bli annat än den förfärligaste oordning på grötätandet här i landet, om alla skulle resonera som du."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar