måndag 18 juni 2012

inget är som väntans tider

när man (eller kvinna, i detta fallet jag) ska bli uppringd runt tio i nio på förmiddagen, då blir jag rastlös, skulle kunna bygga ett bostadshus av mjölkkartonger och gammalt liniment tex men vågar inte påbörja något projekt som inte går att avsluta KVICKT, chippchopp, med en gång, genast.. 
vad lämpar sig då att sysselsätta josefin med denna halvtimma?
blogga,  
ta fram kläder jag kan ta på mig efter jag duschat som jag inte kan göra innan de ringer,
börja fixa frukost, men kan inte äta innan de har ringt pga vill inte ha mat i munnen när jag ska prata i telefon
bädda sängen, nooot, sånt gör inte jag det har jag tjänstefolk till
förbereda det tal jag kan tänkas behöva ha i telefonen

än så länge har jag  bara gjort en sak på listan, gissa vad!! vinnaren får en rosa synvinkel storlek Medium

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar