onsdag 12 juni 2013

N

N - nytvättat...
Älskar doften av nytvättade sängkläder, nu när vi fixat iordning torkvindan kommer det bli ännu mysigare att lägga sig när det är renbäddat..
Älskar inte nytvättade jeans, hur ofta ska de tvättas? Mycket sällan, jag som på riktigt smutsar ner mina byxor känner att jag måste tvätta dem efter en eller ett par användningar. Oftast på grund av jobbet, snor, sand, mat, tårar, drägel och mycket mer samsas så gott som dagligen på mina kläder. Men idag, då hann jag ha på mig mina nytvättade shorts o ganska exakt femton minuter innan jag själv, fanns inte ett enda barn ens i huset, spillde björnbärsmarmelad på dem, jippie! Håller tummarna för att det går bort sen..
Andra nytvättade saker jag stött på idag: en tjuga, en tub med kortison, två hemliga lappar, tre prinsessklänningar, arton gosedjur, en tangokjol som egentligen är en tröja..
Listan kan nog göras tolv mil lång, men mest spännande är salvan, undrar om dermovat klarar 40 grader på mixedprogrammet? Tror det är tur jag inte använder den längre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar