onsdag 25 september 2013

Kul att ni tänker på mig

Underbart när lilla jagr stora samtalsämnet på en arbetsplats där jag aldrig satt min fot, i ärlighetens namn vet jag inte ens vart den ligger..
Anledningen? Att jag kom in på den utbildningen jag går.
"HON HAR JU INTE ENS ALL KOMPETENS SOM BEHÖVS"
nu ska jag berätta för er mina kära konfirmander:
Nej jag har inte arbetat fem år inom förskola, MEN jag har gjort annat som enligt Skolverket bedöms som likvärdigt,
Om det kommer in folk som inte ens har gymnasiekompetens tycker jag nog att mina tre terminer på universitetet ska kunna räknas eller?
Och hur min arbetssituation ser ut vet ni ingenting om så den ska ni låta bli att diskutera.

Ja jag är lite upprörd, får se om jag tar upp detta nästa fredag när vi ses eller hur jag känner då,  just nu har jag lust att åka dit, gå in och presentera mig och be dem ställa frågorna till mig.
Känns ju lite sådär att på väldiga omvägar få reda på att det ska ringas till skolan för att få bort mig typ,


2 kommentarer:

  1. Jäkla så arg jag blivit!
    Finns ju dom som ha utbildning som inte ens borde jobba med barn, de kanske dom tycker är bättre??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, skönt att nån "är på min sida" .. Det blev ett mail där jag förklarade hur läget låg är. Har inte fått något svar så misstänker att det inte var meningen att jag skulle få reda på det..

      Radera