tisdag 1 maj 2012

läst ikapp på Bloglovin

Har sysselsatt mig med att läsa femhundratusenmiljarder blogginlägg, tar ju hundra år extra att göra det på telefonen istället för på dator men men..

Följer vissa "kändisbloggar" och ofta får de kommentarer som lyder ungefär såhär: "du borde gifta dig med (mig, nån annan kändis eller likande) vi/ni skulle få så fina/söta/roliga barn"

Nu till min undran,

måste de gifta sig för att skaffa barn?

Eller måste de skaffa barn för att de gift sig?

Inget utryck som bryr mitt huvud jätte mycket men det är en så konstig sak att säga/skriva i dagens moderna samhälle menar jag, att giftermål och barn fortfarande är så starkt sammankopplade, jag vet många som har barn men inte speciellt många som är gifta, och av de jag känner som är gifta (i min ålder) har nog bara hälften barn..


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar: