måndag 8 februari 2016

Måndag

Work work all day! 
Åkte hem, tänkte städa lite och sen bara ta det lugnt, men precis när jag stiger innanför dörren får jag ett sms. Mia undrar om jag kan ta stallet idag. Det är ju klart jag kan även om jag inte var det minsta sugen på det. När jag väl är där och fått på mig alla regnkläder så är det ju faktiskt riktigt skönt, frisk luft och lite kroppsarbete. 
Jag tar in de tre juvelerna, ger dem pellets och byter täcken. 
När jag mockat lösdriften gör jag bedömningen att den behöver spånas, men det orkar jag inte. Fast jag borde, men de klarar sig till imorgon. Fast det är lika tråkigt imorgon, men då NÄÄ! Skärp mig! Upp på logen och skotta spån pronto!!!
Går med tunga steg upp till logen, famlar mig fram till lysknappen, snubblar på ett spännband och måste sedan leta upp soptunnan vi fraktar spånet i. Sen hittar jag inte vår spån/snöskyffel så får ta en sån där plastraka (eller vad det heter, som man skrapar ner kobajs med) inte alls omständigt. Haha 

Bild på Embla från gårdagens löshoppning


Jaja, nu sitter jag hemma i alla fall. Försöker ringa en person som antingen är mycket upptagen eller på ett ställe med dålig täckning. Frustrerande? Svar ja! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar