onsdag 3 december 2014

När katten är borta...

Lägger sig utekatten i sängen. Skulle han aldrig göra om Evy var inne. Men nu när hon är ute och ränner passar han på att bädda sönder hela påslakanet. Stackars skrutt, undrar vad hen varit med om i livet??
Tänk att vara katt förresten, i alla fall katt hos mig. Vilket jäkla lyxliv
På morgonen blir man mutad med godis för att inte smita ut. Sedan spenderar man dagen inomhus i stugvärmen, sover lite, äter lite, skiter lite i lådan, välter en ljusstake och kanske spyr lite på golvet tills matte kommer hem. Sen terroriserar man henne hela kvällen, de jobbar i skift, en är ute, en brötar runt och en leker papegoja och ska sitta på mattes axel. Efter nån timma tröttnar de och byter "station".. 
Vad har man dem egentligen till? 
Stinker och kostar pengar! Och är allmänt underbara!!

Gullegos
Min Utekatt!! Som bara skulle bo på altanen!!!! (Har inte gått utanför dörren på fyra dar)

Mitt lilla fosterbarn som jag bestämt tror aldrig vill flytta ifrån mig ;)


Dyring katten, hon som bara varit innekatt och som " inte gillar att vara ute" hmm, hon är ju den som spenderar mest tid utomhus. 



Kärlek med päls helt enkelt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar