torsdag 17 oktober 2013

Listan utökas

Jaha då var det dags att välkomna tre nya allergier in i mitt liv
Yey! Välkomna hit, vänligen håll er i bakgrunden så mycket ni kan.
Herr Nickel
Fru Krom
Och barnen Svart Gummi
På måndag ska jag till Värnamo IGEN för att läsa av om det är ytterligare ämnen att undvika samt prata med läkaren om de tre jag redan fått redan på.

Måste erkänna att det var som ett slag i magen att få reda på just nickel och krom (har dessutom fått för mig att zink och krom är samma). Gummi känns hyfsat enkelt att undvika men de andra. Ska jag bli sån att jag måste ha vantar hela tiden osv. Usch undvika handtag, pengar och nycklar. Vill bara att det ska bli måndag så jag kan få klara besked och det viktigaste av allt FÅ DUSCHA ORDENTLIGT, OCH SMÖRJA IN MIN STACKARS RYGG..
Läkaren: "du är väldigt torr på ryggen och så"
Jag: "eh ja, jag har ju inte fått smörja in på flera dagar"
Läkaren: "oj, ja, nej det har du rätt i"
Ha! Kan hon ju iaf tro att jag annars gör det varje dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar