måndag 25 mars 2013

Vårfrudagen

Eller våffeldagen, som ju bättre sammanfattar min dag. 
Imorgon är det påskfest at work, och jag har dragit nitlotten att få göra Jansson, (har dålig erfarenhet av honom, höhö).. Är i valet och kvalet om jag ska gör Janssonen så den blir ätbar, eller om jag ska göra på vanligt vis. Ska ju ändå göra en potatisgratäng också och då äter jag ju hellre den.
Påskkärringar och påskgubbar ska vi vara (jag och barnen iaf) så det fick bli att sy ihop ett nytt förkläde (förklö, som en viss lärare sa). Blev riktigt nöjd, råkade till och med få till mönsterpassning och det var inget jag tänkte på.
Nu när symaskinen ändå är framme blir det nog att sy lite till, kuddfodral ska göras men har annat jag är mer sugen på.. Får se vad som blir först.
//José

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar