onsdag 12 september 2012

odens dag

idag blev det en annorlunda rast, tänkte spendera den på kontoret, kolla lite olika utbildningar och sånt.. inne på kontoret ligger tre barn och sover, eller två sover och en leker elvisp.. i rummet utanför kontoret ligger tre andra barn och sover, eller ja, ett sover och de andra två vilar, heter det, men så fnittrigt som det var så tror jag inte det blev mycket tid över till vilande innan de smög iväg.. de trodde inte jag skulle märka det men se det gjorde jag, så elvispen stack också iväg och ett av de sovande barnen vaknade, såg att det var jag som satt här och ville då iväg fortast möjligt..
så nu blev det lite lugnt tillslut. har bara en liten busråtta som kommer då och då och kollar till mig..

och de däringa utbildningarna då, de har ändrat lite, så linnéuniversitetets är inte på heltid i 3,5 år utan på 75% i 4,7 år.. det är ju frågan om mittuniversitetets är bättre att ta då eller inte.. får ta mig en funderare.. en ganska snabb sådan för snart får man börja söka och sista sökveckan är jag inte hemma och kan söka.. 

nåväl, nu är det snart dags att bege sig in i barngruppen igen, och äta lunch, köttbullar, sås och potatis!! mumsens!!

fridens!

1 kommentar:

  1. plugga i stockholmish, jag har en medryttarhäst till dig som jag kan locka med ;) en utbildad!

    SvaraRadera