onsdag 25 juli 2012

semester, hur gör man?

semester har man för att vila upp sig eller.. men om ledigheten bara blir ett migränframkallande stressmoment, vad gör jag då?

helt allvarligt.. ge mig arbetsdagar med sovmorgon och en kort fredagseftermiddag, lördag söndag ledigt och semestern i strödagar då och då när jag själv vill och har råd..
(blanda inte ihop detta med att ÅKA PÅ SEMESTER för det är en helt annan sak..
men när man som jag, inte har några barn att spendera tid med och inte har några direkta pengar att "göra mig av med" ,. (en söndrig bil kan vi ju plusa på också med det är egentligen inte väsentligt)

vad finns då kvar??

vara hemma i Anderstorp då ja.. inget fel med det, om jag åtminstone hade haft iaf en trädgård att vara i.. min räknas inte, den har utdömts av mig från trevlighetsskalan.. samma med pappas trädgård.. kan återkomma i trädgårdsfrågan om hur jag vill ha det..

helt på riktigt, i morse upptäckte vi på jobbet att alla barn blivit lediga (en överdrift från min sida) men att vara fyra personal är helt och hållet oförsvarligt... och långtråkigt..

"äh! då  går jag hem, R får ta mina tider så ses vi på måndag"

-jag jobbade 7.20-8.10
-åkte hem till pappa och åt frukost med honom
- satt och diskuterade om vi skulle hitta på något, men med alla allergier, all träningsvärk och allmän seghet så kom vi inte fram till något..
- sov på soffan i två timmar
- åt varsin matlåda (var svinhungrig och orkade inte åka och handla, så det enda som fanns för mig att äta var min medhavda lunch)
- återupptog diskussionerna med samma resultat som sist
- övade på mina frisörskills

sedan tog tristessen över,
och funderingarna, vad ska jag göra nu då? med fyra dagar heelt ledigt?

INGEN ANING

förslag någon?

backup planen är att måla vardagsrumsbord och snickra sängbord men det är ju egentligen arbete så att undvika detta vore bra, dessutom blir det bättre om kent övervakar det och han har ju kidnappat min mor och mina hundar och flytt till kalmar..
har tvättstugan bokad iaf, det är ju en trevlig plats att vara på, blir garanterat inte solbränd heller..

fy vilket negativt inlägg, men det kan ni behöva ni som vet hur man har semester pch säkert bara gottar er och samlar energi (avundsjuk, va? vem? jag?? knappast!), ska se om det kanske finns någon kvällskurs i ämnet.. finns harrypotterkunskap som sommarkurs på universitetet så borde ju "konsten att ha semester" finnas med..

1 kommentar: