söndag 6 mars 2016

5,5 timma

Japp! Fem och en halv timma i stallet, utan att hoppa upp på en enda häst. 
Började med att med stor list lura in herr Prins i boxen. Gick på första försöket!! 😊
Tog en långpromenad vilket är rätt jobbigt i djup blötsnö även utan en häst som lägger hakan på din axel och trampar av dig stövlarna. Men det gick bra. 
Och visst har jag sämst kondition i södra Sverige men herr Prins kommer helt klart på en hedrande andra plats. 
När vi äntligen kommer ut på asfalt ser vi Annelies hästar och en av oss måste blåsa upp sig och gnägga och det blev sannerligen inte lättare att gå även om vi slapp snön. 
Bäst att ta en sväng om på ridbanan så hen den där ena av oss fick springa av sig, den andra satte sig på en pall och pustade. 
Puss puss från Prins 
(Det var alltså inte han som satt på pallen) 

När vi tillslut kommer upp till stallet igen får Prins och hans damer lite lunch medans jag fixar Höpåsar och sedan går ner i ladugården. Där hittar jag först ett dött lamm 😢 sedan försöker jag se mig mätt på 5 dagar gamla Axie (kalv). Fixar tillslut även mockningen i lösdriften 
Suddig bild på fåret Jossan och vårt lamm


När jag tänkte åka hem kom Mia ut och frågade om jag ville vara med när sadelutprovaren kom. 
-ja, varför inte tänkte jag, kan ju vara intressant
Vad jag inte visste var att hon ville ha med mig för att slippa bli lämnad ensam med en av Sveriges värsta besserwissrar, och hennes man, som enligt min mening var ännu värre. Gaah 2,5 timma som vi båda bet oss i tungan både en och tjugofem gånger. 
Jag skötte mig bäst, gjorde färst miner bakom deras ryggar och kom inte med några "tykna" kommentarer. Men det var en pärs det måste jag medge. 

Kvällen däremot har jag spenderat med "Jane the Virgin" (serietips!!), kylkudde på knät och värmedyna på ryggen! 
Och ostbågensdag har jag helt glömt av att fira. Dåligt av mig jag vet sorry! Lägger in dagen som påminnelse till nästa år. 

Hoppas ni haft en trevlig lördag everybody ❤️❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar