måndag 10 februari 2014

nu kan jag inte vara tyst längre

barnmorskan som inte vill utföra aborter på grund av sin tro.

(ja mina åsikter är säkert starkt styrda av min brist på tro, snart om folk ska fortsätta provocera mig blir det hat till tro)

nu vet jag inte vilken tro kvinnan i fråga har, en tro på att inte kvinnor ska få bestämma över sin egen kropp. så långt är jag med men vilken religion är det som hellre vill att kvinnor ska föda oönskade barn, gå till kvacksalvare som utför illegala aborter osv? någon som vet namnet på den? (med största säkerhet de flesta, ja mina aggresioner ökar härmed)

jag tycker inte att någon ska behöva utföra aborter om det strider mot vederbörandes tro, men då får ju människan i fråga tänka till lite innan hen bestämmer sig för ett yrke där detta är en av arbetsuppgifterna.

!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar