lördag 7 december 2013

Patellaluxation... Yey

Åkte till stallet i dag, var tvungna att brodda hästarna, jippie bara 16 broddar PER HÄST! Sammanlagt 32 alltså. 
Eftersom det stormat en skvätt här i Smålandet kunde vi inte rida där vi ville. Vi tog oss en bit mot torpet men frös så förfärligt att vi vände hem innan vi hunnit ända dit.
När vi kommit tillbaka, fått av pållarna deras grejor och på med täcken är det dags för utfodring, jag springer fram och tillbaka mellan hagen och hö/halmboden ett par gånger, men högaffeln i högsta hugg (helt utan att skada varken mig själv eller omgivningen) när jag sedan ska ner i ladugården och hämta vattenkannan då, PANG! Jag halkar till eller snubblar eller trampar snett. Trillar gör jag i vart fall och knäskålen, som hållt sig på plats jättelänge, skuttar ur led AJ AJ AJ! Jag hinner vrida kroppen så jag landar på sidan av knät och alltså slår det rätt. Ställer mig upp och tänker att det var ju inte så farligt . Gör färdigt stallet och åker hem. 
Men nu! Nu gör det ont i knät, får kyla eller nåt sen, men känns inte så peppande eftersom jag fortfarande inte tinat upp ordentligt..

Nog klagat från mig för nu, 

Ciao 

1 kommentar:

  1. Aj de gör ju då jäkla ont!
    Jag får oxå alltid mer ont senare, typ när man slappnar av.
    Krya på dej

    SvaraRadera