fredag 12 juli 2013

Bortskämd

Min katt? Det får jag ofta höra i alla fall.
"fan vilken dyr kattsand. Sand som sand"
"tror du den bortskämda katten nöjer sig med friskies?"
"specialkladdmat ja det kan jag tänka mig"

Ja, min katt får typ den dyraste maten, sanden finns inte att köpa här i krokarna utan måste beställas på nätet. meeen det är faktiskt mest för min skull, sanden är visserligen extra skonsam mot tassarna fast det är inte därför jag köper den utan för att den luktar gott (eller inte illa iaf) den tar bort all kisslukt och eftersom herr bortskämd får Maine coon specialmat som innehåller det han behöver och inte massa tillsatser så tar kroppen hand om nästan allt och bajset blir i det närmaste luktfritt och inte speciellt mycket.
Har precis använt en annan sand för att kolla om han hade problem med urinvägsinfektion eller urinsten och äntligen har den sanden tagit slut för som den dammade och luktade illa tvi vale.
Och kladdmaten då, den är inte den dyraste, 7 :- burk (räcker två dagar) den innehåller inte massa tillsatser och jag klöks inte av lukten som jag gör med de vanliga, den innehåller bara tonfisk. Och tydligen så är den riktig smarrig..
Torrfoderpåsen på 10kg räcker i säkert nio månader. Kattsandspåsen på köper jag i 2pack á 14 kg, dessa två räcker i lite mer än ett halvår.. Skulle jag slå ut det per portion så vet jag inte om Icas eller Royal canins är mest prisvärd..

Tilläggas ska att hen som mest verkar störa sig på hur mycket pengar jag lägger på Aramis och hur jag sköter honom (tydligen väldigt dåligt för det är ju inte alltid som jag tömmer lådan varje dag) hen avskyr katter.. Hen hatar å ena sidan att katter springer lösa och pissar och skiter i rabatter och sandlådor men i nästa andetag får jag mig en känga för att jag har en innekatt " det naturliga för katten är att vara ute" sist kontrade jag med att "ja, vara ute och bajsa i rabatter" .. Ooops, men jag kunde inte låta bli..

Om jag vill köpa matskålar i äkta guld och diamantbeströdd bajslåda så låt mig göra det, det är ju mina pengar och inte dina..

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar