lördag 13 oktober 2012

Greklandet

Greklandet dag två!
Stek på förmiddagen och ikväll blir det grekisk afton på hotellet.. Just nu siesta och lite regn..
Igår var det stek på förmiddagen, liten handlingsrunda och lunch, efter det ytterligare stek.. In dusch, sova eller John blund hittade inte hit så det blev läsning istället.
På kvällen gick vi ut, Fisen behövde ju kött.. Och det fick hon. Kött och bearnaise. Själv åt jag kyckling souvlaki (reservation för stavning).
Efter dinnerandet, som även bjöd på efterrätt och sup, letade vi upp apoteket och införskaffade throat syrup. Sedan gick vi och kollade läget, hittade Platanias största (ev. Också enda) nattklubb.. Det var inget vidare drag där men gratis drinkar och en pratstund bjöds det på.
Men det här med att växla.mellan olika språk, inte min grej alltså..
-Hello! Where are you from
- Sweden
-oh, jag med
(Josefin blir Greklands största frågetecken)
- Jag är från Västerås
(Josefin fortfarande helt ställd men lyckas, efter att fia väst i örat att han kan svenska, svara nåt på svenska)
Nåväl, jag kan ju inte vara bäst på allt!

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar