tisdag 10 april 2012

älgarna demonstrerar?



skrev ju i förmiddags om min älgincident på morgonen..
två hästälgar som sprang fram och tillbaka på vägen..
blev ju förvånad över hur stora de är..
sedan på kvällen när jag var ute på en promenix, med hög musik i lurarna gick jag i rask takt totalt ovetandes om vilka faror som fanns i närheten, då plötsligt VÄRLDSHISTORIENS STÖRSTA ÄLG springer ut framför mig.. JISSES! vad rädd jag blev.. dock tror jag älgen förstod att han stod öga mot öga  med sveriges mest meriterade ninja för han sprang snabbt som attan vidare in i skogen (man skulle kunna tro att det var mitt högfrekventa illskrik som skrämde honom, men icke)
när chocken lagt sig drabbades jag av panik kom jag på att det var asaballalängesen jag sprang det snabbaste jag kan.. och jädrar vad snabbt det var.. bara så ni vet.. efter en bit, riktigt lång bit för att vara josefin som springer, stannade jag och svimmade, nästan iaf. fick hämta andan en bra stund och gå långsamt långsamt ett tag.. när jag sedan var säker på att älgen inte längre var efter mig eller sprungit för att hämta förstärkning började jag öka takten och traska på lite igen.. men bara ena örat fick lyssna på musik denna gången..

nu blire sovning bigtime,lilla jag klarar inte av så många känsloutlopp på samma dag..

zZZZzzzzZzz  fridens!

1 kommentar: